You are currently viewing סינוסיטיס אחרי הרמת סינוס

סינוסיטיס אחרי הרמת סינוס

ניתוח הרמת סינוס ניתן במקרים בהם עולה הצורך להגדיל את נפח העצם בלסת על מנת להקל ולהגדיל את הסיכוי להשתלת שיניים מוצלחת. באופן כללי, הניתוח נחשב קל יחסית ואינו כרוך בתופעות לוואי וסיבוכים מיוחדים, יחד עם זאת, כבכל הליך כירורגי יתכנו סיבוכים ומצבים רפואיים שונים, כשאחד מהם הוא הסינוסיטיס – דלקת בסינוסים. במאמר הבא נלמד מדוע זה קורה וכיצד לטפל בדלקת.

גורמים להתפתחות סינוסיטיס (לאחר הרמת סינוס)

אזור הניתוח: ניתוח הרמת סינוס כולל מגע ברקמות אשר נמצאות בסמיכות לסינוסים. אי לכך, הניתוח דורש טיפול יסודי ומדויק על מנת שלא לפגוע בהם. יחד עם זאת, ייתכן כי חיידקים או מזהמים שונים יחדרו אל תוך חלל הסינוס תוך כדי הטיפול הכירורגי.

ניקוב קרום סינוס: עוד תקלה אפשרית מצד הגורם המטפל יכולה להיות ניקוב של קרום הסינוס אשר מהווה מחסום לחלל הסינוס, ניקוב מהווה פתיחה של המחסום מה שעלול לייצר דלקת בסינוסים.

זיהום לאחר ניתוח: בדומה לכל הליך כירורגי אחר קיים סיכון של התפתחות זיהום, בייחוד במקרים של אי הקפדה על סטריליות הטיפול. זיהום באזור המנותח עלול להוביל להתפתחות סינוסיטיס.

מצבים רפואיים שונים: במידה והאזור המנותח אינו משתקם כראוי, תופעה שהינה שכיחה יותר בקרב בעלי מערכת חיסון חלשה / בעיות סינוס קיימות.

טיפול והתמודדות עם סינוסיטיס (לאחר נ. הרמת סינוס)

מתן אנטיביוטיקה: במקרים בהם נמצא כי מקור הסינוסיטיס הוא זיהום חיידקי ניתן לטפל בו באמצעות טיפול אנטיביוטי, כמובן ע"י מתן מרשם מצד הרופא המנתח.

תכשירים להקלה על הגודש באף: במקרים מסוימים תכשירים אשר מסייעים בהקלה על הגודש באף והניקוז יכולים לסייע. חשוב להשתמש בהם נכון בהתאם להנחיות המפורטות של הרופא המטפל.

שטיפות אף במלח: המלח הוא חומר היגייני מחטא שעשוי אף לסייע בשמירה על מעברים נקיים של האף ולסייע בניזוק של הסינוסים. פעולה זו מומלצת אחרי כל ניתוח הרמת סינוס.

טיפול בכאב: משככי כאבים שונים (תרופות מרשם או ללא מרשם) עשויים להקל על סינוסיטיס במקרים בהן אין מדובר בזיהום. הסינוסיטיס יכול להיות בר חלוף ומשככי הכאבים עשויים לסייע בתקופת ההחלמה. חשוב להקפיד על מינונים נכונים בהתאם להנחיות הרופא. 

הימנעות מחומרים מגרים: יש להימנע משימוש בחומרים אשר מעוררים גירוי של האזור כמו עישון וחשיפה למזהמים סביבתיים אשר עלולים להגביר את הסיכון להתפתחות של תסמיני סינוסיטיס.

מעקב:

על מנת להגדיל את סיכויי ההחלמה ולמנוע היווצרות / החמרה של הסינוסטיס חשוב להקפיד על פגישות ביקורת סדירות עם הרופא המטפל.

טיפולים מתקדמים לסינוסיטיס כרוני

במקרים בהם הטיפול השמרני אינו מסייע והמטופל סובל מבעיות מתמשכות ומסינוסיטיס חריף יש לבצע בדיקות מקיפות יותר ולשקול תיקון של הניתוח. 

על מנת לקבל מידע מקיף על היקף הסינוסיטיס והבעיה יומלץ במקרים מסוימים לבצע הדמיית CT או בדיקת אנדוסקופיה של הסינוס במבצעת הדמיה ישירה של חלל הסינוס. בנוסף ניתן להתייעץ גם עם רופא מומחה בתחום האף, אוזן גרון על מנת לספק חוות דעת נוספת. 

ניתוח תיקון סינוס – במקרים של סיבוך מתמשך ייתכן ויומלץ על ניתוח תיקון סינוס על מנת לשפר את מצב הסינוסים ומיגור של הדלקת.

דווחו בהקדם על בעיות בסינוסים

במידה ואתם מרגישים כאבים באזור הסינוסים ועולה בכם החדש כי אתה סובלים מדלקת חשוב לפנות בהקדם לרופא לשם מתן טיפול מוקדם ויעיל יותר, המקטין את הסיכון להתפתחות חריפה יותר של הדלקת.

 

כתיבת תגובה