You are currently viewing כאבי ראש אחרי הרמת סינוס

כאבי ראש אחרי הרמת סינוס

ניתוח הרמת סינוס הוא הליך כירורגי הנדרש במקרים בהם עולה הצורך בהגדלת העצם בלסת העליונה לשם בסיס תמיכה יציב טרם בצוע השתלת שיניים. במרבית המקרים הניתוח עובר בהצלחה וללא כאבים חריגים, יחד עם זאת במסגרת תופעות הלוואי הפחות שכיחות ייתכן חלק מהמטופלים אשר עוברים את הניתוח עלולים לחוות כאבי ראש. במאמר הבא נלמד על הגורמים האפשריים לכאבי ראש אלה וכיצד ניתן להתמודד אתם בצורה אפקטיבית.

הגורמים לכאב הראש לאחר הרמת סינוס

לחץ בסינוסים:  במסגרת הניתוח מתבצעת הרמה של קרום הסינוס, זאת לשם יצירת מקום להשתלה של העצם. פעולה זו עלולה להגביר את הלחץ על הסינוס וכתוצאה מכך לגרום לכאב ראש.

דלקת ונפיחות: דלקת ונפיחות באזור החניכיים אלו הן תגובות טבעות ושכיחות לאחר הניתוח, השילוב עם קרבת הסינוס והצפיפות עלול להגביר את הסיכון לכאב ראש. 

גירוי עצבי: הניתוח עשוי לכלול מיקום מחדש של רקמות סמוכות, פעולה מורכבת ורגישה זו עלול לגרות עצבים באזור ולגרום לכאבי ראש.

התייבשות: בשלב ההחלמה, התייבשות של האזור עקב אי שתית מים מספקת עלולה להחמיר את כאבי הראש. 

מתח שרירים: תגובת הגוף לניתוח יכולה לכלול מתח שרירים ושינויים ביציבה. מתח זה יכול להוביל לכאבי ראש, בייחוד במידה  וחלה פגיעה בשרירי הצוואר והכתפיים.

שמירה על היגיינת הפה במהלך טיפול הקצעת שורשים

שמירה על לחות הפה: שתייה מים מרובה מפחיתה את הסיכון להתייבשות שמובילה לכאבי ראש, היא גם תורמת במניעת חיידקים מכיוון שיובש בפה מהווה כר פורה להתפתחות זיהום חיידקי.

תרופות נגד כאבים: תרופות ומשככי כאבים ללא מרשם עשויות להקל על הכאבים, זאת בהתאם להמלצות הרופא כשחשוב להקפיד על המינון המתאים.

מנוחה: לצד ההמלצות שניתנו לעיל חשוב גם להקל הגוף לאחר הניתוח בייחוד אם אתם סובלים מכאב ראש. מנוחה בימים שלאחר הניתוח, כולל שינה טובה ופעילות של הרפיה של השרירים עשויות סייע ולהקל על הכאב וכן להגביר את קצב ההתאוששות.

הימנעות ממתח: בהמשך לסעיף הקודם הנוגע למנוחה, מומלץ גם שלא לבצע פעילויות פיזיות אשר עלולות לגרום לאימוץ יתר של אזור הראש והצוואר בתקופת ההחלמה הראשונית. במידה ואתם מרגישים כאב כתוצאה ממתח השרירים ייתכן כי תרגילי צוואר וכתפיים עדינים יוכלו להקל על הכאב, זאת בהתאם להנחיות הרופא המטפל / פיזיותרפיסט.

שטיפות מים במלח: במידה והגודש בסינוסים תורם לכאבי ראש, שטיפת האזור במי מלח חמימים עשויה לעזור בהרגעת מעברי האף והסינוסים. פעולה זו צריכה להיעשות לפי המלצת הרופא המנתח.

כמה זמן כאבי הראש עלולים להימשך?

משך זמן כאבי הראש לאחר ניתוח הרמת סינוס יכולים להשתנות בין אנשים. במרבית המקרים, כאבי הראש שכיחים יותר בתקופה הסמוכה שלאחר הניתוח ומתמעטים בהדרגה לאורך תקופת ההחלמה. רוב החולים חווים הקלה תוך מספר ימים ועד כשבוע לאחר הניתוח.

במידה וכאבי הראש נמשכים או מחמירים לאורך זמן או מלווים בתסמינים נוספים כגון, חום, נפיחות או פגיעה / הפרעה כלשהי בראיה חשוב לדווח על כך לרופא המנתח בהקדם האפשרי. מצבים בריאותיים אלה עלולים להעיד על סיבוכים כגון זיהום, תרופות שמגבירות תופעות לוואי או בעיות אחרות הדורשות הערכה נוספת.

סיכום

כאבי ראש לאחר ניתוח הרמת סינוס מהווים תופעה שכיחה יחסית והם לרוב מהווים כחלק מתהליך הריפוי וההחלמה הטבעיים. יחד עם זאת, יש להיעזר בהנחיות של הרופא על מנת לנהל את הכאב בצורה היעילה ביותר וכן לדווח על כאבי ראש חריגים ומתמשכים על מנת לטפל באופן יעיל בתופעות חריגות הדורשות הערכה נוספת והתערבות רפואית.

כתיבת תגובה